Onsdag 16 Juni Dag Fyra

Kapten- Godmorgon mina juveler!


Frukost, sen lättade vi ankar och seglade X antal timmar, dessutom fick vi handveva upp det hela 300kg tunga ankar + 80 meter kätting!


Efter segel turen in till kaj så körde vi paradövning inför bröllopet! Själv ska jag stå uppe i masten och ropa hurra hurra hurra till brudparet som kommer att ro förbi HMS Gladan! Det ska bli läckert, alla står på däck, av 27 elever så kommer 15 att stå med säkringsele och måste klättra ca 25 meter upp i masten på 20 sekunder! Ett antal övningar och justeringar gjordes och till slut blev det bra! Efter övningar blev det permission för min del! Käkade på Max och köpte en Ben and Jerry’s och gotta på medans jag kollade på film i min koj!


Nu ska jag snart borsta tänderna och krypa till kojs!



En bild på när jag långhalade en tamp! Snyggt ;)

 

En bild på HMS Gladan, där jag nu tjänstgör som besättningsmedlem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0