Torsdag 17 Juni Dag 5

Började morgon med en paradövning inför bröllopet på Lördag!


Om man summerar dagen så har det varit ganska jobbig med tanke på att vi har städat hela dagen! Polerat mässing, vikt segel, skrubba däck, städa städa städa!


Det vi städade inför var gästerna som skulle kliva på vid eftermiddagen. 120 Gäster på Gladan och Falken, riktigt häftig att få träffa högt uppsatta militärer från världen över, Ryssland,USA,Japan,England,Cananda,Kina, Finland osv.


Jag började min post vid landgången och hade som order att gå upp i givakt när gästen tog första steget upp på landgången. Ombord bjöd det på snittar och dricka för alla gäster, bland annat var Mona Sahlin där en kort stund.

Städning efter festen gick fort, och därefter fick jag en timmes permis då jag sprang till Max och köpte ett Friscomål med plusmeny och dip, sprang tillbaka till HMS Gladan och satt mig på trossbotten och kollade på Two and a Half men och slafsa i mig maten! 0300 på natten blev jag väckt och då var det min tur att gå vakt!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0