Kustjägarkompaniet

Tjena!
Vet att jag inte skriver ofta längre, men snacka om att jag har haft världens bästa år!
Varit så himla upptagen med allt, att jag har knappt tid ibland känns det som.
Men nu har jag i alla fall kommit till ett lugnar stadium, men nu ska jag börja tänka lite grann på framtiden.
Vad vill jag göra? Som jag känner just nu har jag tre val att göra,
  • Söka Kustjägarutbildning, vilket är en av dom tuffaste utbildningarna i Försvarsmakten, en 11 månaders lång elitutbildning.
  • Söka till Chalmers för att läsa till en Sjökaptens examen 3 års utbildning och en fjärde del ute till havs.
  • Ta ledig ett år och jobba inom sjöfarten.
Jag har sedan två år tillbaka velat utmana mig själv med att söka Kustjägarutbildningen, men vi får väl se hur det går!
Just därför ska jag börja träna redan nu! det kan ju behövas, läste på deras hemsida om olika tester
Under utbildningens gång genomförs vissa prov:
  • Stridshinderbana 4,5 km med 20 kg packning under 42min
  • Säkerhets- och skjutprov  Godkänd
  • Snabbmarsch 6,5 km med 20 kg packning under 40min
  • Uthållighetsprov C:a en vecka Godkänd
  • Paddling 120 distansminuter(220km) Genomförd
Ingenting är omöjligt eller hur?. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0